Αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα στα τροχαία

Γιατί η Ελλάδα είνα σταθερά μια χώρα με υψηλό αριθμό τροχαίων και νεκρών κάθε χρόνο; Ημερίδα του υπουργείου Μεταφορών άγγιξε με στοιχεία την πραγματικότητα.

Στη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι η Ελλάδα, παρά τη σημαντική βελτίωση που έχει καταγραφεί την τελευταία δεκαετία, κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι στην κορυφή μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 2000 η Ελλάδα ήταν στη δεύτερη θέση με 180 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, το 2005 πέρασε στην τρίτη θέση με 150 νεκρούς, ενώ με τα στοιχεία του 2010 βρέθηκε, δυστυχώς, στην πρώτη θέση με 110 νεκρούς, ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ο βασικός στόχος που έχει τεθεί από την πολιτεία στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, είναι το 2020 ο συνολικός αριθμός των νεκρών στα οδικά ατυχήματα να πέσει κάτω από τους 640, ενώ ενδιάμεσα, το 2015, να έχει μειωθεί στους 880 σε σύγκριση με τους περίπου 1.200 που ήταν το 2010.

Σύμφωνα με τους ομιλητές στην ημερίδα, οι κυριότερες αδυναμίες στην αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι οι εξής:

* Δεν έχει γίνει κατανοητό / αποδεκτό ότι η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη.

* Χαμηλό επίπεδο Παιδείας Οδικής Ασφάλειας.

* Δεν εφαρμόζεται, ουσιαστικά, ο Στρατηγικός Σχεδιασμός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

* Δεν έχει δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων από την πολιτεία και την κοινωνία, ανάλογη με τις σοβαρές απώλειες σε νεκρούς και τραυματίες.

* Αποτυχία στην ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην επίτευξη συναίνεσής τους. Κρίσιμος ο ρόλος των ΜΜΕ.

Στη διάρκεια της ημερίδας τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη περαιτέρω δραστηριοποίησης της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας που ήδη έχει συσταθεί, στις αρμοδιότητες της οποίας θα είναι:

* Η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής.

* Η κατάρτιση Προγραμμάτων και η παρακολούθηση της εφαρμογής τους.

* Ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών.

* Η διασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίηση Προγραμμάτων οδικής ασφάλειας.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης