Από θαύμα δεν έσκασε η βόμβα στο μετρό

βόμβα στο μετρό

Η πρωτοεμφανιζόμενη οργάνωση «Αντάρτικο Πόλεων» ανέλαβε χθες την ευθύνη για την τοποθέτηση του εμπρηστικού μηχανισμού, ο οποίος ήταν ενεργοποιημένος, αλλά δεν εξερράγη εξαιτίας λανθασμένης συνδεσμολογίας. Δεν υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα.

Οι «εγκέφαλοι» του σχεδίου είχαν οργανώσει «τυφλό» χτύπημα σε βάρος των αθώων πολιτών που εκείνη την ώρα θα χρησιμοποιούσαν το μέτρο σταθερής τροχιάς, και μάλιστα χωρίς προειδοποιητικό τηλεφώνημα.

Ενα λάθος στη συνδεσμολογία, αλλά και η παρατηρητικότητα του μηχανοδηγού στον έλεγχο ρουτίνας που προηγήθηκε του επόμενου δρομολογίου του συγκεκριμένου τρένου, έφερε την Αντιτρομοκρατική αντιμέτωπη με έναν ενεργοποιημένο βομβιστικό μηχανισμό, για τον οποίο ανέλαβε την ευθύνη με τηλεφωνήματα σε τηλεοπτικούς σταθμούς η πρωτοεμφανιζόμενη οργάνωση «Αντάρτικο Πόλεων».

Ο συναγερμός σήμανε στις 5:37 το απόγευμα του Σαββάτου στον σταθμό του Αιγάλεω, όταν οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν την αστυνομία πως ένα «παράξενο» εύρημα εντοπίστηκε στον συρμό. Ενα τετράλιτρο μπετόνι βενζίνης, μπαταρίες, καλώδια, ένας διακόπτης και μία αντίσταση στην οποία κατέληγε το εύφλεκτο υλικό ήταν τα υλικά που βρέθηκαν μέσα σε χαρακτηριστική πράσινη τσάντα, πάνω σε κάθισμα του τελευταίου συρμού.

Το τηλεφώνημα των μελών του «Αντάρτικου Πόλεων» το μεσημέρι της Καθαράς Δευτέρας επιβεβαίωσε τους φόβους των ειδικών ότι μια νέα οργάνωση έχει σχηματιστεί. Ακόμη όμως και η εγκυρότητα των τηλεφωνημάτων ερευνάται.

Αρκετές είναι οι... πρωτοτυπίες που σημειώνουν οι Αρχές σε αυτή την πρωτοφανή απόπειρα τρομοκρατικού χτυπήματος.

Πέρα από την... πρεμιέρα της ίδιας της οργάνωσης που για πρώτη φορά προσπαθεί να επιχειρήσει χτύπημα, η ανάληψη ευθύνης μέσω τηλεφωνήματος αλλά και η ίδια η συνδεσμολογία που χρησιμοποίησαν τα μέλη της αποτελούν στοιχεία «ταυτότητας» των επίδοξων τρομοκρατών.

Αλλά και η λανθασμένη συνδεσμολογία, χάρη στη οποία δεν εξερράγη τελικά η βόμβα, αποτελεί μάλλον... εξαίρεση.

Οι αξιωματικοί της Αντιτρομοκρατικής εξετάζουν το ενδεχόμενο οι δράστες να μην ήθελαν οι ίδιοι να εκραγεί, στέλνοντας απλώς το μήνυμα ότι είναι «παρόντες» στις εξελίξεις.

Τα αναπάντητα ερωτήματα που εγείρονται μετά το παρ' ολίγον χτύπημα στο μετρό ερευνούν οι αξιωματικοί της Αντιτρομοκρατικής: Γιατί δεν εξερράγη ο αυτοσχέδιος εμπρηστικός μηχανισμός; Από πού θα την πυροδοτούσε ο δράστης; Γιατί δεν προηγήθηκε τηλεφώνημα, ως είθισται, προκειμένου να μη θρηνήσουμε αθώα θύματα; Σε ποιον σταθμό θα «έσκαγε» η βόμβα; Και ποιος τελικά ήταν ο στόχος;

Ολα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για τους ειδικούς. Ως προς τη σωτήρια ?όπως αποδείχθηκε? κακοτεχνία που απέτρεψε την έκρηξη, οι αστυνομικοί την αποδίδουν σε πρόσμειξη της βενζίνης που έφερε το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που ήθελαν οι δράστες. Για την ώρα, οι ειδικοί δεν μπορούν να ξέρουν τις προθέσεις των δραστών. Υποθέτουν, όμως, ότι στόχος ήταν ο σταθμός του μετρό Αιγάλεω, μέχρι να έλθει η στιγμή να ξεκινήσει με προορισμό το Αεροδρόμιο.

Στο μικροσκόπιο των ειδικών έχουν τεθεί όλα τα βίντεο από τον σταθμό, προκειμένου να εντοπιστεί το άτομο που κατάφερε να μεταφέρει την τσάντα με τον μηχανισμό μέσα στον συρμό. Ο πολύς κόσμος αλλά και οι... μασκαράδες λόγω της Αποκριάς δυσκολεύουν τους αστυνομικούς, που εξετάζουν έναν προς έναν τους επιβάτες.

Ακόμη, μελετώνται τυχόν στοιχεία DNA πάνω στην τσάντα και στον μηχανισμό, ενώ δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί και σε αυτήν την περίπτωση ο «κοριός» της ΕΥΠ.

Μεγάλη βαρύτητα έχει δώσει η ΕΛ.ΑΣ. στις πληροφορίες που τυχόν έρθουν από τα τηλέφωνα που έχει δώσει στη δημοσιότητα, από πολίτες που τυχόν πρόσεξαν κάτι «ύποπτο» όταν βρέθηκαν στον σταθμό γύρω στις 5 το απόγευμα του Σαββάτου. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι χθες τα τηλεφωνήματα ήταν ελάχιστα.

Θέμα ασφαλείας θέτει το σωματείο των εργαζομένων

Στους εργαζομένους επαφίεται συχνά κατά τις ώρες αιχμής η ασφάλεια του μετρό, καθώς, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι, οι ένοπλοι ειδικοί φρουροί που έχουν αποσπαστεί από την Αστυνομία δεν εμφανίζονται στις περισσότερες αποβάθρες.

«Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν ειδικοί φρουροί, με εξαίρεση το φυλάκιο που έχουν στον σταθμό του Συντάγματος και ορισμένες φορές στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, ενώ έχει μειωθεί και ο αριθμός των απασχολουμένων στην ειδική μονάδα Ελέγχου και Ασφαλείας», λέει στο «Εθνος» ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Ηλεκτροδηγών του μετρό, Βασίλης Παναγιωτακόπουλος, συμπληρώνοντας ότι για το θέμα αυτό είχαν στείλει και επιστολή σε παλαιότερη διοίκηση του μετρό.

Ιδιαίτερα λεπτό χαρακτηρίζουν το ζήτημα της ασφάλειας στο μετρό πηγές της διοίκησης του ΟΑΣΑ, οι οποίες σημειώνουν ότι οι ειδικοί φρουροί βρίσκονται στους ειδικούς χώρους του Κέντρου Ελέγχου κάθε σταθμού που απέχουν 10-50 μέτρα από τις αποβάθρες.

Πηγή: 
http://molonoti.gr/ με πληροφορίες από Έθνος

Δείτε επίσης